Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eş Genel Başkanı Keskin Bayındır, “Barışın Sözünü Halkla Kuruyoruz” şiarıyla Kürdistan’da gerçekleştirdiği halk buluşmalarına devam ediyor. Bayındır, Van’ın Tuşba ilçesine bağlı Altıntepe mahallesinde yurttaşlarla bir araya geldi.
Barış ve Demokratik Toplum Süreci'nin kendiliğinden gelişen bir süreç olmadığını ifade eden Bayındır, “Bu süreç Kürt halkının yıllardır verdiği mücadele sonucunda gelişen bir süreç. Hem devlet içerisinde hem birçok çevrede süreci kendi çıkarlarına kurban etmek isteyenler var, kendi çıkarları için sürecin bitmesini bekleyen çevreler var, bu yüzden Abdullah Öcalan sürecin aciliyetine sık sık vurgu yapıyor. Hem hükümete hem de bizlere çağrıları ve eleştiriler yapıyor. Sürecin üzerinden 1,5 yıl geçti, bizler tüm örgütlüğümüz ile tüm ağırlığımız ile bu sürece sahip çıkmalıyız. Bu sürecin yükü hepimizin omuzlarında, nerede olursak olalım, imkanlarımız ne kadar kısıtlı olursa olsun, bu sürece sahip çıkmaktan başka yolumuz yok” dedi.