Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü; Silvan ilçesinde bölgenin kireçli su yapısına bağlı olarak şebeke borularında zamanla oluşan mineral birikiminin su iletim kapasitesini düşürmesi üzerine Konak, Mescit ve Kale mahallelerini kapsayan bir bakım çalışması başlattı. Yerinde yapılan teknik incelemelerde Sanayi Mevkii, Bahçelievler Sitesi çevresi, Gazi Caddesi, Üstünler Konağı çevresi ile Mescit ve Konak mahallelerinin belirli noktalarında boru, vana ve bağlantı elemanlarında blok hâline gelmiş kireç tabakalarına rastlandı. Tespit edilen hatlardaki temizlik çalışmaları devam ediyor.
Kireç iletimi engelliyor, sağlık riski taşımıyor
2017 yılında döşenen Silvan şebekesinde bölgesel su kaynağının yapısal olarak yüksek kireç içermesi nedeniyle boru iç yüzeylerinde yıllar içinde önemli miktarda mineral birikti. Bu birikim su kalitesini olumsuz etkilememekte, ancak boru kesitini daraltarak iletim verimliliğini düşürmektedir.
SAĞLIK AÇISINDAN SORUN TEŞKİL ETMİYOR
Şube Müdürü Mehmet Kaya kente sağladıkları içme suyunun kireçli olmakla birlikte sağlık standartları açısından herhangi bir sorun teşkil etmediğini belirterek şunları söyledi:
“Ancak kireç; borularda, vanalarda ve bağlantı noktalarında birikerek su akışını kısıtlıyor. Bu birikimi gidermek ve iletim sistemini yeniden işler hâle getirmek amacıyla kapsamlı bir temizlik çalışması başlattık.”
Kaya, bakım çalışmaları süresince bölge sakinlerinin su ihtiyacının 153 Çağrı Merkezi’ne iletilen talepler doğrultusunda iki tankerle karşılandığını belirtti. DİSKİ’nin yüksek mineral yoğunluğuna sahip şebekelerde periyodik bakım süreçlerini sistematik bir yapıya dönüştürmeyi hedeflediğini vurgulayan Kaya, bu yaklaşımın Silvan’da altyapı güvenilirliğini uzun vadede güçlendirmeyi amaçladığını söyledi.