Diyarbakır Haberleri

İngiltere Başkanı Starmer istifa etti

Yerel seçimlerde alınan yenilginin ardından bir süredir istifa baskısı altında olan İngiltere Başbakanı Keir Starmer, bekleneni yaptı. ABD Başkanı Donald Trump dün akşam saatlerinde yaptığı açıklamada, "Starmer istifa edecek. İki çok önemli konuda büyük başarısızlık yaşadı: Göç ve enerji politikaları" ifadelerini kullanmıştı.

Abone Ol

İngiltere Başbakanı Keir Starmer, yerel seçim yenilgisi sonrası başlayan siyasi krizin ardından görevini bıraktığını duyurdu. Birleşik Krallık’ın başkenti Londra’da başbakanlık konutunun bulunduğu 10 Downing Street’in önünde açıklama yapan Starmer, çalışma arkadaşlarına teşekkür ederek "Kral ile görüştüm, istifa ettim" ifadelerini kullandı.

YENİ LİDER İÇİN EYLÜLÜ İŞARET ETTİ


2 yıldır görevde olan Keir Starmer, parti ile görüşülerek bir takvim belirleneceğini ve süreç tamamlanana kadar görevine devam edeceğini açıkladı. Starmer, yaptığı açıklamada yeni liderin eylül ayında belirleneceğine işaret etti.

İSTİFASI BİR SÜREDİR DİLE GETİRİLİYORDU


Jeffrey Epstein bağlantılı Peter Mandelson'un Washington Büyükelçisi olarak atanması, siyasi vaatlerin yerine getirilememesi ve son olarak bakanların peş peşe istifa etmesi sonrası İşçi Partisi'nde Starmer'ın istifası yüksek sesle dile getirilmeye başlamıştı.

ANDY BURNHAM'IN ADI ANILIYOR


Starmer'ın yerine ise İngiltere'nin Makerfield bölgesinde gerçekleştirilen ara seçimleri kazanarak milletvekili olan Andy Burnham'ın geçmesi bekleniyor.

TRUMP DUYURMUŞTU


Abd Başkanı Donald Trump dün akşam saatlerinde yaptığı açıklamada, "Keir Starmer, Birleşik Krallık Başbakanlığı görevinden istifa edecek. İki çok önemli konuda büyük başarısızlık yaşadı: Göç ve enerji politikaları. Kendisine başarılar dilerim" ifadelerini kullanmıştı.